onsdag den 2. januar 2013

Farvel til 2012 og goddag til 2013

Endnu et år er gået og der er så småt taget hul på endnu et år.

Året blev for mit vedkommende afsluttet med en gevaldig forkølelse, men i hyggeligt selskab med min skønne lille familie, og nogle fantastiske venner.

Når et år går på hæld og der tages hul på et nyt år, kommer man ofte til at reflektere over de ting man har oplevet i det forgangne år.

Og det har været et godt år 2012. Fyldt til bristepunktet med oplevelser og dejlige minder.

En af de største ting der er sket i 2012, er uden tvivl, at vi er flyttet ind i vores hus. Det har selvfølgelig også haft sine følger at flytte ind i et ældre hus, og vi har da også kæmpet en brav kamp, og efter at have opdaget et hul på et vandrør i starten af året, i badeværelse, blev den sidste flise lagt og fuget, lige tids nok til at vi kunne holde housewarming i starten af november.

Lige før sommeren blev jeg tilbudt at overtage min tidligere chefs stilling som CFM, hvilket jeg gladeligt tog imod. Det er ikke hverdag sådan et tilbud kommer forbi, og det er dejligt med udfordringer og udvikling. Jeg er rigtig glad for mit arbejde, den nye stilling og de nye arbejdsopgaver dette har medført.

Lauritz har også haft et år med fuld fart på. Han udvikler sig hele tiden, og det er næsten ikke til at følge med. Han hopper, løber, cykler, klatre og snakker som et vandfald. Det er bare gået stærkt. Jeg syntes at han siger nogle nye ord og sætter flere ord sammen dag for dag. Han er en rigtig lille hjælper, og elsker at hjælpe når vi støvsuger, vasker op og rydder op...gad vide hvor længe det mon varer ved...

Mark er blevet "havemand". Han har ellers altid før i tiden svoret til at det med haver, DET gad han ikke. Men man har et standpunkt til at man et nyt. Han slår græs, klipper hæk, fjerner blade og udkrudt, og går i det hele taget op i at vores have er pæn. Det er afslappende siger han. Dejligt syntes jeg. Både fordi haven så bliver pæn, men også fordi han hygger sig med det.

Og hvad skal der så ske i 2013...nytårsforsæt...det skal der jo til.

Jeg har to store... jeg vil være mere sammen med min familie og jeg skal på flere dates med min dejlige mand. Og et mindre...jeg skal løbe mere end jeg har gjort i 2012.

Marks nytårsfortsæt er at stoppe med at ryge, drikke mindre cola og begynde at løbe. Meget sunde fortsæt. Det kommer jo også resten af familien til gode.

Lauritz har helt sikkert mange nytårsfortsæt, og han har allerede opfyldt det ene. Han sover nu i stor-dreng seng, efter at han i går agerede udbryderkonge og kravlede ud af sin tremmeseng.

Vi sov hos vores venner nytårsaften (3-4 timer) og da vi kom hjem, var vi alle trætte og havde stærkt behov for at sove til middag ALLE tre. Lauritz blev lagt i sin seng, og vi smuttede i vores. Mark faldt hurtigt i søvn, og jeg kunne høre Lauritz hoppede lidt i sengen og snakkede. Det gør han tit inden han falder i søvn, så det tænkte jeg ikke videre over, indtil jeg hørte de små klask af små fede barnefødder mod trægulvet. Trippende kom han ind i vores soveværelse. Mark blev helt forvirret, og jeg begyndte at grine. Så kom han op i vores seng og BOM så sov vi alle tre i 2 timer.

Efter at han så også kravlede ud af sengen da vi havde lagt ham i seng om aftenen, så besluttede vi, at vi nok hellere måtte tage siden af sengen, så han ikke kunne komme galt afsted, i en af sine udbryder-forsøg. Og det virker. For anden dag nu, sover han i sin stor-dreng seng og han er ikke stået op én gang. Det er jo vildt. Men ja, jeg ved det godt. Det kommer lige pludselig, så er det ikke til at få ham til at blive i sengen. Vi nyder det så længe det varer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar