tirsdag den 10. marts 2015

Når man pludselig bliver i tvivl og alt går i stå

Det er hvad der er sket med min Cille-bluse. Jeg er gået fuldstændigt i stå. Jeg har lavet hele rygstykket og over halvdelen af forstykket, så det er ikke fordi, at man kan sige, at jeg ikke har lavet noget. Men jeg er pludselig blevet helt vildt i tvivl om farverne på det garn jeg har valgt at bruge.



Jeg ved ikke hvorfor jeg pludselig er blevet i tvivl. Jeg elsker farverne. Begge to. Men er begyndt at tænke, at jeg måske bare skulle have lavet blusen i en af farverne, og så en anden bluse i den anden farve. Jeg er pludselig blevet bange for, at den ender inde i skabet, og aldrig bliver taget ud igen. Og det er da noget af det mest ærgerlige, når man nu har brugt så meget tid på at strikke en flot bluse, i noget lækkert garn.

Jeg går virkelig, at overvejer, om jeg skal pille det hele op igen, og så starte forfra...i en farve. Hvad syntes du, at jeg skal gøre?

En ting er helt sikkert, der går lang tid før jeg kommer videre med den, sådan som det er nu. Jeg kigger på garnet og det igangværende forstykke, tæt på hver dag. Det er ikke pakket væk. Men jeg tager fat i noget andet i stedet for. Om det er en hurtig lille hue til Mathilda eller en anden lille ny, eller et væld af suttesnore, bare ikke blusen. Så derfor må jeg nok også lige tage mine 12 months of knitting projekter op til revision, i og med at vi skriver midt marts, og januar-projektet endnu ikke er færdigt. Men det må jeg lige tænke lidt mere over.

Jeg har f.eks. lige gået igang med en trøje til Lauritz. Jeg har i lang tid, gerne ville lave en hjemmestrikket trøje til ham. Det skal ikke kun være lillesøster der får hjemmestrik, selvom han dog også har fået flere hæklede tøjdyr. Men det er bare ikke det samme.

Så nu er jeg startet på at strikke "Ret nem raglan" fra Lene Holme Samsøes "Børnestik på pind 3,5-4.

Der er to forskellige udgaver af den. En med striber og en med en trekant på brystet og en stribe nedad ryggen. Jeg havde lidt svært ved at vælge hvilken jeg skulle starte med, da de begge er ret lækre. Men det blev den med trekanten først.




Jeg har valgt at bruge garn fra Permin. Det er ikke et mærke jeg kender, eller har strikket i før, men det var en rigtig fin farve, og det føltes ret lækkert. Garnet består af 50% uld, 30% silke og 20% nylon. Det er måske ikke det klogeste med silke til et drengebarn i børnehave alderen, men det vælger jeg at lukke øjnene for. Han er som udgangspunkt, faktisk ret god til, at passe på sit tøj. Og hvis det går helt galt, jamen så har jeg da lært det, til når jeg strikker udgaven med striber.



Jeg er allerede i fuld gang, så den er klar til at komme med til Strikketræf på Cafe Retro, på onsdag. Skal du med? Strikketræffet er arrangeret af Katharina Müller, der har bloggen Woollenaffairs, og afholdes den 2. onsdag i hver måned. Det er super hyggeligt og der bliver udvekslet en masser erfaring, mærket på garn og så er det hyggeligt, at se fremgang i de projekter folk har med. Du kan tilmelde dig her




Ingen kommentarer:

Send en kommentar