tirsdag den 31. marts 2015

Første bluse til Lauritz

Så blev den færdig. Den første hjemmestrikkede trøje til Lauritz. Ret nem raglan fra Lene Holme Samsøe. Og den var nem. Eller...jeg skulle lige læse opskriften nogle gange for at være sikker på, hvad det egentligt var der stod jeg skulle gøre, og det var altså ikke hele tiden lige nemt. Nu er jeg jo stadig lidt en novice når det kommer til strik, så det kan jo sagtnes have noget med det at gøre. Men øvelse gør mester, ik'?

Der er en lille fejl i bunden af mønstret på brystet, men det er altså en skønhedsfejl som jeg har "pyttet" (læs:pyt med det). Jeg opdagede det først da jeg var ved at være færdig med kroppen på blusen, og da den strikkes oppefra og ned...jamen så var der lige en kende for meget der skulle trævles op igen, så jeg pyttede.

Den er lidt stor til ham, selvom at det er en størrelse 4 år, men han er jo heller ikke den største, men jeg er ret tilfreds med den. Klapper mig selv på skulderen. Det er faktisk også det første større projekt, som jeg har strikket. (Altså hvis vi ser bortfra Cille-blusen som stadig ikke er færdig). Men bestemt ikke sidste og jeg har allerede planer om de næste projekter. Så måske jeg snart skulle få opdateret min 12 months of knitting. Det er vidst på sin plads.

Og nu til billederne.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar