søndag den 2. november 2014

Edderkop-kostume til babyer

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, lavede jeg et edderkop-kostume til Mathilda.

Det var lidt i sidste øjeblik, så derfor tyede jeg til en semi-selvgjort udgave.

Jeg brugte en sort body, tre par sorte strømpepukser, bamsefyld, gult garn og et par sorte vanter

De to af strømpebukserne klippede jeg benene af, og fyldte med vat. Derefter syede jeg to ben på hver side af bodyen. På ryggen af bodyen syede jeg det gule garn fast, som i et kors.

Toppen af det ene par afklippede strømpebukser, brugte jeg som hue/hjelm til hende, ved at binde de afklippede benstumper sammen og voila, hue.

Meget nemt, og hurtigt edderkop-kostume. Jeg valgte at sy en snor mellem de ekstra ben og til armene på bodyen, så de bevægede sig, når hun bevægede armene. Efterfølgende, kunne jeg se, at de ekstra ben, var en smule for lange og tunge, så de bevægede sig ikke så meget som jeg havde tænkt de ville. Men hun laver jo heller ikke de store bevægelser, så det fungere nok bedre, ved et større barn eller en voksen.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar