søndag den 4. januar 2015

Hæklet babykjole

Så blev årets første hækleprojekt færdigt. Jeg startede godt nok mellem jul og nytår,  den er ikke helt et 2015-projekt.

Jeg er allerede meget glad for den og glæder mig til at hun skal have den på igen og igen. Dog tænker jeg, at hvis hun kan passe den, når hun begynder at kravle, så bliver jeg nød til at montere bagstykkerne sammen, så den ikke kommer til at hænge som en klud under maven og mellem benene. Jeg kan lige forestille mig, at hun sætter knæene i den, og så ikke kan komme videre, fordi hun "kravler op i kjolen"og ikke fremad på gulvet. Men den tid den sorg.

Opskriften er fra Sandness og fundet på Familie Journalens hjemmeside her. I opskriften er der angivet et garnforbrug på 150 gram 100% bomuld fra Sandness. Men jeg elsker uld, og nu er årstiden jo også lige til uld, så jeg har brugt Cinnia 100% Merinould fra Filcolana. Jeg har lavet kjolen i størrelse 9-12 måneder og brugt ca. 130 gram. Lige nok til et par små futter der matcher kjolen, eller et par striber el. lign. i et af mine 12monthsofknitting projekter.

Knapperne mener jeg, at jeg har fundet i Netto for lang tid siden. De var søde, men jeg anede ikke hvad jeg skulle bruge dem til den gang. Det er så løst nu, på fineste facon. De passer perfekt i farven.
Trutten sover sin formiddagslur nu, så modelbilleder følger, når hun er vågnet, men I skal da ikke snydes for et par billeder af den uden hende med den på.





Så er der også lidt modelbilleder.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar