tirsdag den 28. oktober 2014

Djævlehue med pelskvast

De små hjelme "flyver" af pindene i øjeblikket.

Jeg har altid elsket djævlehuer til babyer og tumlinge. De gør altså et eller andet, der gør ungerne ekstra kære at se på. 

Jeg har faktisk aldrig strikket en djævlehue før. Hæklet flere, men aldrig strikket. Så det skulle da prøves. Og jeg må indrømme...det går en del hurtigere at strikke en djævlehue, fremfor at hækle.

Og jeg er vild med at strikke de små huer eller hjelme.

Opskriften jeg har brugt...og nu kan i hovedet efter at have lavet nogle stykker, er fra Drops. (Jeg indsætter link til de interesserede). Den er ret nem og let at gå til. Dog har jeg faktisk kun strikket en hue, direkte efter opskriften, da jeg ved de efterfølgende huer har brugt en tykkere uld-garn og derfor også en større pind, nemlig 3,5. Så har det været lidt med at måle og prøve sig lidt frem, så den stadig passer i størrelsen, man regner med.

I opskriften, er der heller ikke nogen kvast på, men den syntes jeg ligesom er prikken over i'et. Jeg ved faktisk ikke præcis hvilken type pels, kvasten er lavet i. Jeg fandt den hos Englestof, som er min lokale garn(-stof)butik her i Hørsholm. Men jeg skal finde et sted, hvor jeg kan købe nogle flere til mine hjelme. Det gør lidt ekstra fremfor den gode gamle kvast i garn.











2 kommentarer:

  1. Nååå, huen og den lille dame er så nuttede! Klæder hende helt perfekt jo! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den passer hende bare helt perfekt. Jeg har allerede købt flere kvaste, da jeg har fået et par bestillinger ...og så tænker jeg at hun også skal have en i en sart violet. Lækker hue at strikke.

      Slet