søndag den 2. november 2014

Til høringsmøde på rådhuset

Så har jeg også prøvet det. Hørsholm kommune har besluttet, at den institution Lauritz går i, skal lægges sammen med en anden institution her i kommunen, og dermed lave et "mega" børnehus, med 113 børn (samt 30 dagplejebørn).

Det er dog ikke en beslutning der er sådan bare lige, da den institution Lauritz går i, er kommunal og den der skal sammenlægges med, er selvejende. Så det er et stort maskineri der skal sættes igang. Større end hvis begge institutioner var f.eks. kommunale.

Flere forældre (og pædagoger) er sure og uforstående. Og indrømmet, det er da ikke lige det vi havde regnet med ville ske, for "vores" institution, så vi er da en smule forvirrede, og prøver så godt vi kan at suge til os, af informationer.

Ved sidste forældremøde, blev jeg valgt ind i vores institutions forældrebestyrelse. Flere jeg har fortalt det til, har haft reaktionen...åh nej...kunne du ikke undgå det...har du ikke lært at kigge ned i gulvet når der er valg til sådan noget osv osv. Men ærligt. Jeg var oppe med hånden med det samme, da der blev spurgt om der var nogle der kunne tænke sig, at melde sig ind i forældrebestyrelsen. Jeg er udemærket godt klar over, at det ikke altid er en dans på roser, og at man kan ende op med, at være en del af en bestyrelse, hvor der er nogen, der er en del diskussionslystne, højtråbende mv. Men det må jeg så tage med. Jeg tænker, at det er umiddelbart, den eneste måde hvor jeg er sikker på, at jeg kan få al den information der er tilgængelig omkring sammenlægningen, og samtidig gøre mit forsøg, på at bidrage til, at det bliver en succes for alle involverede.

Vi (læs:jeg) følte lidt, at jeg var et sted jeg ikke måtte være, da jeg gik rundt inde på rådhuset, for at finde kantinen, hvor Høringen skulle finde sted. Der var meget tomt på gangene.

Mathilda var også med til Høringen, da Mark var til gymnastik med Lauritz, og det sluttede på samme tid som Høringen started. Hun er heldigvis en stille og mild lille pige. Så det gik rigtig godt, at have hende med.


Vi kom i god tid, da jeg vidste, at Mathilda meget gerne ville have noget mad, omkring møde start, og jeg havde egentligt ikke det store lyst, til at amme midt under Høringen, så det blev klaret inden.

Der var dækket op med chokolade, nødder, rosiner og vindruer samt kaffe, te og vand på alle bordene. Jeg havde mine papirer med, om selvejende vs. kommunal institution samt Notatet vedrørende sammenlægningen.


En ting der undrede mig, som jeg sad der og ventede, og ammede, var druerne. Der var to tallerkner med druer på hvert bord. Alle druerne var uden stilk. På samtlige borde. Altså, der har stået en og taget alle druerne af deres stilk, og før de er blevet fordelt på tallerkner. Der var måske 10 borde. Dvs. 20 tallerkner med afstilkede druer. Så har man da tid nok, hvis man har tid til (tager sig tid til) at afstilke så mange druer. Men der er så meget man ikke skal forstå.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar