mandag den 27. oktober 2014

Kyse og halstørklæde - lige til efteråret

Endelig fik jeg strikket de sidste pinde på halstørklædet til den matchende kyse til Mathilda.

Jeg har brugt en opskrift på kysen fra Sys Fredens' bog "Under Et - babystrømper 0-1 år". Jeg har brugt babymerino uld fra Drops i en lækker violet. Efter har have brugt huen nogle gange, har jeg dog lavet en ny snor, da den der skulle bruges i følge opskriften, var lidt for tynd, og dermed meget svær at få fat i, under alle dobbelthagerne. Jeg valgte at lave snoren i tubestrik, på 4 masker, da den er tyk, uden at være for tyk. Og så skulle snoren jo også passe i de huller jeg havde strikket i kysen.

 En anden lille ting, som jeg har tilføjet, efter at have haft kysen i brug, er små knuder i folden. Den blev simpelthen ved med at folde sig ud. Det ser også rigtig sødt ud, men det er bare ikke helt det der er meningen. Så knuder er nu tilføjet, og folden bliver hvor den skal.

De 3 første billeder er med den snoede snor som i opskriften.




Og med den nye snor.



Halstørklædet er lavet efter en opskrift fra Drops. Jeg kan rigtig godt lide dette tørklæde, da der er "hul" i den ene af enderne, i stedet for at skulle binde halstørklædet. Samtidig dækker enderne  på brystet, og varmer (opsamler savl) når det er snøret/lukket.








Og da også lige et lille modelfoto.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar