torsdag den 16. maj 2013

En lang men produktiv dag

Det blev en travl dag. My predictions came true.

Men. Da jeg slukkede for min laptop, stillede den i skabet på jobbet og slukkede lyset for at køre hjem, var hele listen, over dagens opgaver,  hakket af, og mailboksen var i bund. Perfekt.

Jeg må indrømme. Da jeg vågnede i morges var jeg, på forhånd, allerede en smule stresset over alle de ting jeg skulle nå idag. Og ikke bare inden jeg gik hjem, men flere af opgaverne havde nogle stramme tidsmæssige deadlines i løbet af dagen, og det er yderst sjældent at jeg "bare" får lov til at sidde at arbejde, uden at blive forstyrret af telefonen, eller nogen der lige kommer forbi og skal spørge om noget, have et hurtigt møde osv. Men det her var en af de dage, hvor alting alligevel bare faldt i hak.

Jeg prøver så vidt muligt, at lade min mail være mail, og kun tjekke den en gang imellem. Den der pop-up man kan få den til at lave nede i hjørnet, så man kan se hver gang man får en ny mail og hvem den er fra, den har jeg slået fra. Den forstyrre mig, og i værste tilfælde stresser den mig. Så den er slået fra. Og når jeg så læser mails, så svare jeg på dem med det samme og arkivere dem i en folder så min indboks er overskuelig og kun indeholder de mails som jeg endnu ikke har læst og endnu ikke har taget stilling til. Da jeg gik hjem idag, var der 5 mails. De er læst, men de indeholder enten nogle ikke-hastende "hygge"-opgaver eller nogle jeg først kan gøre noget ved imorgen, når alle er på kontoret igen.

Jeg har i meget lang tid, været som en slave af min mail. Hvorfor bliver man det? Man bliver nærmest afhængig af at se om der er kommet noget nyt, noget man ikke skal/ kan gå glip af osv. Det er dumt. Derfor er min arbejdstelefon også på mute når jeg er hjemme...det er egentligt også derfor at jeg har BÅDE en arbejdstelefon og en privat mobil. Jeg vil gerne kunne adskille mit arbejdsliv fra mit privatliv. Det vil jeg ikke kunne, sådan rigtigt, hvis jeg kun havde en mobil. Der er hele tiden nogen der er på arbejde et eller andet sted, som syntes at de skal sende mig en mail. Men jeg kan stadig blive helt overrasket over, at jeg kan modtaget mere end 30 mails fra når jeg tjekker telefonen om aftenen, til jeg tjekker den igen næste morgen, inden jeg tager på arbejde.

Men det blev en lang dag idag. Heldigvis en af de få. Så jeg var først hjemme 19:45. Lige tids nok til at nusse med min lille kanalje. Give ham nattøj på, børste tænder og snakke om dagen i vuggestuen, inden han skulle i seng.

Nu skal de sidst par timer nydes med Mad Men inden dynerne kalder. Der er noget med det der Mad Men. Det er rigtige ladies og rigtige gentlemen. Dengang var kvinder virkelig kvinder. Og dengang havde kvinderne barm, talje og hofte og de blev understreget af de fine kjoler. Hmm man skulle have lavet dengang. Elsker stilen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar