mandag den 2. februar 2015

AOH messe

Det er første gang, at jeg har været på håndarbejdsmesse, men det er bestemt ikke den sidste.

Jeg havde fået nogle rabatbilletter til Alt Om Håndarbejde-messen i Rødovre i denne weekend, og havde derfor aftalt med mine gode veninde og strikke-partner-in-crime, at det var da noget vi skulle. I sidste øjeblik, var hun så heldig, at vinde to billetter til messen, og en af vores fælles veninder ville også gerne med, så afsted til Rødovre med os. Messen varede 3 dage, fredag til søndag. Da der er noget det hedder arbejde når det er hverdag, og jeg helst ikke ville have en stor barnevogn med, havde vi valgt at tage afsted lørdag. Jeg tror vi var der i knap 5,5 timer. Der var så meget garn der skulle gramses på og ses på. Vi havde næsen og hænderne i kurve og hylder med garn.

Særligt var jeg, vi, helt vilde med standen hvor garnpusher.dk hørte til. Det var meget overskueligt. der var god plads at komme rundt (mellem alle de andre der også skulle gramse garn) og der var nogle ret gode priser. Der kan jeg sagtens anbefale at man køber fra, hvis man skal købe garn online.


De solgte også æsker med lækkerier. Normalt ville man straks tænke på chokolade eller slik, men det her, var små "smagsprøver" af deres garn, man kunnne købe. Det var meget fristende, og jeg skulle virkelig holde mig selv i nakken, for ikke at købe en omgang lækkerier. (Og ja, kaktussen er strikket).



Vi hørte også Charlotte Kaae, der har bloggen knittingbykaae, fortælle om hvordan man laver grafisk gobelinstrik, og Annette Danielsen fortælle om hendes kreative process, fra hun oplever noget, får lysten til at strikke om det (som andre fortælle en historie) og hvordan hun kommer til det endelige resultat. Hun viste blandt andet processen bag bogen "Grønland", "Østen for Solen" og den bog hun nu er igang med, at lave opskrifter til. Det var fascinerende, spændende og sjovt at høre dem begge fortælle.


Mens vi lyttede var der tid til at strikke og hækle.



Jeg holdt mig i skindet, og købte ikke noget garn. Det var ellers lige ved. Men jeg fandt nogle bøger, som jeg har kigget efter nogle gange, og sukket lidt efter. Så da jeg så dem og de endda var til en fabelagtig messepris, jamen så skulle de da med hjem. Jeg fik også købt et par wire, til kun 20 kr. stykket, til mine elskede knitpropinde som jeg fik i julegave af mine svigerforældre. Så fandt jeg også noget "lakrids" til at dutte under ungernes strømper, så de ikke glider. Det er nok mest Mathilda der har brug for det, hun vi så gerne kravle og op og stå, så hun mangler lidt "lakrids" under sokkerne.


Bøgerne er Babystrik på pind 3,5 -4, det er babystrik fra 0 til 2 år, og Børnestrik på pind 3,5-4, i alderen 2-8 år, begge er af Lene Holme Samsøe og Strik til Banditter, alder 2-10 år, af Signe Strømgaard. Så er der lidt til både Mathilda og Lauritz, til de næste år. Der er flere af modellerne jeg er helt vilde med, og jeg kan slet ikke vente med at kommer igang. Så nu er der sikret projekter til resten af året og mine 12 months of knitting. I kan se dem her nedenfor.




 






1 kommentar:

  1. Jamen, jeg kan allerede se Lauritz & Mathilda gå rundt i op til flere af de lækre trøjer fra bøgerne. Det bliver så godt! Tak for en hyggelig weekend, det var godt at have nogle tøser med, hvis garnbegejstring var lige så vedholdende som min. Det skal gentages næste år!
    Kram herfra

    SvarSlet