mandag den 12. januar 2015

12 months of knitting 2015

Jeg har jo givet mig selv en "lille" udfordring her for 2015. Jeg skal strikke mere. Jeg vil rigtig gerne blive bedre, rigtig god, til at strikke. Jeg har altid hæklet mere end jeg har strikket, så jeg er ikke så hurtig til at strikke, hvilket også resultere i, at jeg bliver en smule utålmodig. Det skal der laves om på nu, og hvad bedre end at udfordre sig selv, med et nyt strikkeprojekt per måned. Jeg vil så blogge om hvordan projekterne skrider frem. Om udfordringer jeg har under vejs og selvfølgelig vise jer det endelige resultat.

Det betyder ikke, at jeg kun skal strikke på de 12 projekter jeg sætter mig for. Jeg er ret så sikker på, at det ville jeg aldrig holde til. Især, hvis der er tale om nogle lidt større projekter, så bliver jeg simpelthen nød til at have nogle små projekter ved siden af.

Jeg har endnu ikke fundet alle 12 projekter, men jeg vil afsløre de første for jer her.

Jeg har meget længe gerne ville strikke Cille-blusen af Lene Holme Samsøe, og nu har jeg garnet. Jeg kan næsten ikke vente med at komme igang, så det må jo blive mit første strikkeprojekt for 12 months of knitting.


Februar projektet må helt klart blive rynkeblusen "Lavendula". Den er fin og let og har et fint hulmønster og sød rynkeeffekt i halsen og ved maven.


Marts må så være Kajsa-blusen fra Filcolana. En fin kort strikbluse med snoninger på tværs. Det er nærmest en bolero, men med hul i ryggen. Jeg vil dog gerne have lange ærmer...lange stramme ærmer tænker jeg... Så skal jeg da nok lære de der snoninger at kende.


Jeg ved at jeg også gerne vil strikke en lang lækker cardigan, og det bliver ikke 12 ego-projekter. Jeg skal nemlig helt sikkert også lave noget til begge unger. Lauritz skal blandt andet have en vest med sømandsbobler eller snoninger, og Mathilda skal have en kjole..eller to. Jeg er også helt vild med strik til drenge i naturfarvet uld med mørke lus. Men så skal jeg jo strikke med flere farver. Det har jeg ikke prøvet før, men det er jo også meningen at jeg skal lære en masse nyt og udfordre mig selv så, hvem ved. Jeg har også forelsket mig i en bluse til fra Tusindfryds nye serie "Helt Klein", hvor opskrifterne, er til de små for tidligt fødte og op. Blusen kan ses på Tusindfryds side her. Er den ikke fin?

Og når jeg så en gang for overtalt mig selv og har opbygget min strikkekunnen og ikke mindst modet, så skal jeg strikke en Marius-trøje til min nevø Marius. Selvfølgelig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar