torsdag den 27. juni 2013

Godt at det snart er ferie

Man ved det næsten allerede fra man står op, og så alligevel. En gang imellem kan man også bare blive overrasket...det kan komme sådan helt bag på en. Jeg taler om de dage hvor man bare skulle have være blevet i sengen. Ej, det er måske lige at gøre lidt for meget ud af det...meget for meget faktisk. For det har været en god dag. Der har bare lige været et par uheld i løbet af dagen. Den type uheld hvor man skal begynde at overveje om man ikke lige har lidt for meget at se til.

I denne uge har vi månedsluk og halvårsluk. Så der er rigeligt at se til. Samtidig har Mark utroligt travlt på arbejdet, så vi ses til morgenmad, det er sådan cirka det. Så det kræver lige en smule ekstra alt sammen. Og en gang imellem mangler den der smule. Som idag.

God ting: Jeg har været på Hvidovre idag til kontrol. Så de kunne se og hører fra mig, hvordan det står til med min HS. Som jeg fortalte dem, så står det rigtig godt til. Jeg har kun haft et lille udbrud siden min operation, og det gik hurtigt væk. Derudover har der faktisk ikke været noget. Det er bare så skønt. Jeg tager ingen piller mere og smører mig heller ikke med alt muligt, så et eller andet virker. Jeg fortalte også at jeg var begyndt, så vidt muligt, at holde mig fra gluten og stivelse, og hun sagde at det lød rigtig godt. Gluten, stivelse og sukker er bare ikke godt for vores kroppe. Nogle kan klarer mere end andre og jeg...eller min krop kan åbenbart ikke lide disse inflammatoriske produkter. JA. Gluten, stivelse og sukker er inflammatoriske og de er med til at skabe betændelse i min krop. Min krop kan ikke håndtere den inflammatoriske påvirkning som disse ting kan gøre, så hun syntes at det var rigtig godt at jeg havde fundet ud af at det virkede for mig...for det er jo ikke alle det virker for. Min krop er åbenbart bare meget sensitiv og reagere hurtigt på lige nøjagtigt dette. Men de vil ikke se mig igen, ved mindre der sker et eller andet, og det håber vi så ikke at der gør, så det er jo bare helt fantastisk.

Dårlig(e) ting: Starter dagen på kontoret med at knække stroppen på mine elskede brune slingback sandaler. Jeg håber at de kan laves igen, øv. 

Senere på dagen. Efter kontrol på hospitalet nåede jeg lige tilbage til frokost på kontoret. De havde lavet kage idag. Uhh skulle jeg tage et stykke kage og fejre at jeg er færdig med Hvidovre...altså bare et lille stykke. Ja ja, jeg ved godt at der er mel i kage, men jeg er jo ikke allergisk, og så længe det bare er et lille stykke...jeg er jo heller ikke fanatisk. Men men men, nok så fint på vej ned af trappen, får jeg på en eller anden måde tabt/kastet med tallerknen med kage MED glasur og med refleks-reaktion prøver jeg at gribe tallerknen med kroppen, da jeg havde en kop kaffe i den anden hånd, og bum...glasur over hele det venstre bryst. Seriøst. Jeg vil ikke en gang fortælle hvad det lignede. Men nogen prøver åbenbart at fortælle mig noget, for jeg skulle åbenbart bare ikke have et stykke kage. 

Og selvfølgelig var det midt på dagen og ikke sidst på dagen. Jeg følte mig en smule som Michelle Phiffer i den der film, hvor hun bliver nød til at tage sit barn med på arbejde fordi hun kommer for sent til at aflevere ham i skole og hans klasse er på udflugt. Der sprøjter han vidst noget rød saft på hende og hun skal til et vigtigt møde, så hun må tage hans ekstra t-shirt på indeunder sit jakkesæt. Meget ømt. Jeg kan ikke passe Lauritz bluser og havde heller ikke en i tasken, men heldigvis et tørklæde som jeg kunne hænge om halsen og forsøge at skjule klister-pletten.

Sidst men ikke mindst. Til aftensmad spørger jeg Lauritz, som jeg plejer, om han vil have mælk eller vand. Mælk. And mælk it is. "Mor, den her kan mig ikke lide"!! Hvorfor kan han nu ikke lide mælk? Tja, måske fordi mælken havde sidste udløbsdato den 25 og er blevet sur. Sikke en god mor, at servere sur mælk for sit barn.

Godt det snart er ferie. Så skal jeg bare knus-nyde ham her... han er så dejlig når han sover, den lille kanalje.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar