mandag den 24. juni 2013

Chicken cashewnut...som at være i Thailand igen.

Jeg elsker thai-mad. Især Chicken cashewnut. Men jeg har aldrig kastet mig ud i selv at lave det. Men en gang skal jo være den første, and so it is.

Og det var intet mindre end fantastisk. Fuldstændig som at være i Thailand igen...dog manglede der lige et par grader (eller 10), for at følelsen var der 100%.

Det var virkelig nemt at lave, så jeg er ikke helt sikker på hvorfor det er, at jeg ikke har lavet det før. Lauritz spiser ikke kylling (eller ikke det meste kød) og Mark arbejde længe, så jeg fik det HELE for mig selv..hehehe.

Opskrift:
Ingredienser:
600 g kyllingebryster eller inderfilet
3 røde peberfrugter
1 bundt forårsløg
3 skalotteløg
3 fed hvidløg
4 spsk fiskesauce (østerssauce)
2 spsk brun farin (eller sukrin gold hvis man ønsker et stabilt blodsukker)
75 g cashewnødder
1 spsk olie
evt. 1-2 tsk marizena


Sådan gør du:
Skær kyllingen i tynde strimler. Skær forårsløgene groft, skær skalotteløgene i både og peberfrugterne i strimler. Hak hvidløgene groft.

Varm olien i en wok og stir fry kyllingen ved høj varme i et par minutter. Tag kødet op. Steg peberfrugterne, hvidløg og skalotteløg i 2 minutter. Hæld fiskesaucen og brunfarin over grøntsagerne og rør rundt. Kom kødet tilbage i wokken og tilsæt cashewnødderne. Varm det hele igennem. Brug evt. marizena til at jævne med, hvis du ønsker.

Serveres evt. med ris (eller spises som det er...det elsker jeg - luksus).







1 kommentar:

  1. Hej Julie!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet