onsdag den 18. juli 2012

Tivoli hygge

Igår var vi i Tivoli. Vi skulle mødes med min veninde Stine og hendes datter Filippa, ved hovedindgangen kl 11. Så kunne ungerne lige lege og spiste frokost inden de skulle sove og så kunne vi voksne få noget frokost.

Der var rimelig mange andre der havde fået ideen om at tage i Tivoli igår, og komme LIIIGEE når de åbnede...det vil sige kl 11. Hold nu fast hvor var der mange mennesker, og jeg kunne kun tænkte en ting...dette er kun begyndelsen...dette vil være fast hver år, de næste mange år, når vi skal i Tivoli. Så man kan lige så godt væbne sig med tålmodighed og tage en dyb indånding. Smile til alle de andre forældre der står med deres håbefulde, hoppende, råbende børn, som bare vil ind og prøve alt hvad prøves kan. En ting der dog er en fordel, når man har barnevogn med, så kommer man ind ved udgangen, da indgangen ikke er bred nok, og barnevognen ikke kan komme gennem den der "indgangs-slynge" man skal mase sig igennem, når man skal ind.

Super hyggeligt plantede vi os på plænen, hvor ungerne kunne få deres frokost mens de løb rundt og legede. Lauritz syntes at det er en fest at løbe væk fra os...for så løber vi jo efter ham og fanger ham...skøn fangeleg man kan få gang i. Man prøver at være en smule afslappet. Bare lige holder øje med hvor han løber hen og hvad han laver, indtil at han pludselig kommer lige lidt længere væk end hvad man (vi) egentlig syntes er ok. Man kan kalde på ham, men så stopper han kun kortvarigt op, for at kaste et blik i vores retning, stikke i et grin og løbe videre i retningen VÆK fra os.

På trods af larm og skrig og glædes-skrål fra alle de andre børn i Tivoli, sov Lauritz i over 2 timer. Vi besluttede at vække ham til sidst, så han og Filippa, der var vågnet, kunne nå at lege lidt mere inden vi alle skulle hjem.

En tur i den gamle karrusel skulle da også til og Lauritz skulle også fiske efter ænder. Jeg blev helt sentimental. Det gjorde min søster og jeg også altid når vi var i Tivoli....man skulle/skal fiske ænder. Og Lauritz syntes, heldigvis, at det var vildt sjovt. Men jeg skulle ikke hjælpe for meget.."nej, mig mig" sagde han flere gange, når jeg prøvet at guide fiskestangen i den rigtige retning. Den er tung den satan for sådan nogle små arme, og han kunne og kun lige se over kanten. Han vandt en fin lille vindmølle, som han morede sig med at puste på, og se snurre rundt i vinden.

En tur i den gamle karrusel kom han med sin far. Mega kø, men det går jo heldigvis hurtigt, da der kan være mange med. Og det var det hele værd. Han var helt vild med det.

På vej ud, besluttede vi at købe en is, som fin afslutning på dagen. Og vi havde lige sat os, så stod det ned i stænger. Vor herre åbnede for sluserne hurtigere end hurtigt og Tivoli lignede med ét, en myretue, der bliver druknet i en balje vand. Vi søgte tilflugt med barnevogn osv. hos Woodhouse. På med regnslag og regntøj, og så ud igen og over til hovedbanen og næsen hjemad.









Min søster og hendes mad kom til aftensmad og lidt hygge. Vi lavede en lakseside med Toscanakrydderi på grillen og spidskålsalat med nektariner. Inden vi tog i Tivoli dag fik jeg lavet chokoladeovertræk på flere af de lavet Hjemmelavet Bounty, jeg lavede en anden dag, og så var der også dessert...lækkert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar