lørdag den 6. april 2013

Foråret er kommet

Jeg er helt sikker nu. Foråret er endeligt kommet for at blive. Solens stråler har varmet fra morgenstunden, og vi har været i haven. Allesammen. Der er blevet klippet, savet, beskåret, gravet, leget og cyklet.

Hvor er det bare skønt.

Sidste år gjorde vi egentligt ikke rigtigt noget ved haven, ud over den almindelige vedligeholdelse så som, slå græs, klippe hækken og fjerne ukrudt mellem fliserne.

Vi, eller jeg, ville gerne lige se hvad der gemte sig i haven af overraskelser. Og der var flere overraskelser, både af de dejlige og de mindre gode overraskelser.

Om foråret er en del af vores have overstrøet med Vintergækker og Erantis. Det lyser dejligt op mellem de falmede og visne blade og de nøgne grene og græsplænen der nærmest er i dvale.

Med foråret kommer også gæster. Alle er ude af deres hjem og besøger venner og familie, i højere grad end når det er koldt og mørkt. Så har man ikke den samme trang til at komme ud. Men dette betyder også uindbudte og ikke velkomne gæster, og dem har vi allerede haft besøg af. I hvert fald nogle af dem. De er pænt blevet bedt om at gå igen og tage deres familier med og ikke komme igen. Jeg kan ikke udstå myrer. De kribler og ødelægger, alt. Jeg kæmpede en kamp, ja ligefrem krig var det, sidst år, og overgav mig til sidst og ringede efter det professionelle vagtværn, som kom og sprøjtede hele vores hus..ind og ude. Og slut var det. De forlod matriklen. Jo tak. Altså, det skal lige understreges at det vat ikke dræbergift der blev sprøjtet med, men noget "gå væk" noget. Dont ask!!! Jeg ved at set virkede og hvis de har tænkt sig at invadere vores hjem igen som sidst år, så griber jeg telefonen med det samme.

Lauritz sov selvfølgelig til middag udenfor, med valgfri bamse. Det skulle selvfølgelig være ingen ringere end Haffelaffen...den største af alle bamserne. Tossede knægt.

Så kan forår og sommer bare komme frit frem fra skjul...familien her er klar.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar